Zo voorkom je een killerbody

killerbody

Wanneer resten van het vuurwerk nog op straat liggen en de overgebleven oliebollen de prullenbak nog niet bereikt hebben, rent heel Nederland massaal naar de sportschool. Want het is al januari, en over verdomd weinig maanden is het toch echt weer zomer. Paniek, want die killerbody moet er komen.

Bij mij gaat het dan een beetje kriebelen. Dan eet ik uit protest nog een oliebol, of drie. Ik geloof best dat we gelukkiger kunnen worden van sporten, en het hebben van een strak lichaam is best tof. Maar die extra vetjes zijn ook prima, en hoewel heel fit Nederland anders roept, mogen die echt nog wel blijven zitten als jij je bikini weer uit de kast trekt. Hoe doe je dat, alle ophef over de blokjesbuik negeren en een killerbody voorkomen? Tijd voor tips, met knipoog.

Ontvolg, ontvolg, ontvolg

Vanaf 2 januari vliegen de sportschoolfoto’s je om de oren op Instagram. En daar kun je zomaar het gevoel van krijgen dat jij ook een abonnementje af moet sluiten. Word je een beetje naar van alle blokjesbuiken onder constructie? Ontvolg die accounts dan. Tenzij het je beste vriendin is die de foto’s plaatst, dan moet je haar dit artikel onder de neus houden.

Volg modellen met een maatje meer

Mocht je een hele groep Victoria’s Secret modellen op je favoriete social media volgen, dan hang je voor je het weet in de gewichten. Want je gaat hun lichaam al snel als de standaard zien. Sinds kort ben ik ook wat vollere modellen gaan volgen (@ashleygraham, bijvoorbeeld), en nu is mijn feed meer in balans. Zo’n maatje 34 is tof, maar maatje 40 of meer ziet er net zo mooi uit en geeft je het gevoel dat je goed bent zoals je bent.

Kijk wat vaker in de spiegel

In de spiegel kijken doen we iedere dag. Echt met aandacht naar ons eigen lichaam kijken doen we echter minder vaak. Probeer het eens uit en noem de dingen die je mooi vindt aan jezelf. Doe je dit iedere dag, dan wordt houden van jezelf een stuk makkelijker en hoef je geen 100 burpees te doen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Verander vooral niets

Waarom we in januari ineens besluiten om het roer om te gooien, blijft voor mij een groot raadsel. At je de afgelopen 11 maanden iedere dag een stukje chocola, blijf daar dan vooral mee doorgaan. Werd je in 2017 gelukkig van een pizza op de vrijdagavond, blijf dit dan in 2018 ook lekker doen. Het mag dan een nieuw jaar zijn, je bent op 1 januari, net als op 31 december, nog steeds goed genoeg.

 

 

2 Reactie's
  • Demi
    Geplaatst op 21:48h, 14 januari Beantwoorden

    Zo herkenbaar dit. Ik wilde oprecht meer gaan sporten, maar heb voor mezelf besloten me pas in februari in te schrijven bij de sportschool. Gewoon omdat ik dus niet bij die new year new me mensen wil horen. Bovendien is het dan vast al een stuk rustiger. Mensen met goede voornemens geven na een maand toch meestal weer op haha.

    • Bente van de Wouw
      Geplaatst op 08:26h, 15 januari Beantwoorden

      Hoi Demi,

      Super knap! Ik denk inderdaad dat het een stuk rustiger is in februari, haha. 🙂

Geef een reactie